Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Velkommen til Hudya!

Ofte stilte spørsmål

Velkommen til Hudya

Hudya overtok Telipols mobilkunder 1. desember 2018.

Obs! Vi bytter kontonummer! På faktura for april vil du se at vi har fått et nytt kontonummer: 15062198696.

Har du AvtaleGiro blir den automatisk overført, og du trenger ikke foreta deg noe.

Alt er som før!

Du har beholdt mobilabonnementet du hadde, med akkurat samme SIM-kort, priser, vilkår og Telenor-dekning.

Hudya kundeservice

Kundeservice er tilgjengelig for deg alle hverdager fra kl. 08.00 – 16.00.

Åpningstider  i påsken 2019

– Mandag 15. april til onsdag 17. april: kl. 08.00 – 16.00

– Torsdag 18. april til mandag 22. april: Kundeservice er stengt.

Ofte stilte spørsmål

Nedenfor finner du svar på ofte stilte spørsmål om fra kunder som er overført fra Telipol til Hudya.

NB! Disse svarene gjelder kun for Telipol. Spørsmål og svar om Hudya Mobil finner du her.

Alt du trenger å vite

Hudya overtok Telipols kunder 1. desember 2018.

Abonnementene kan fortsatt bestilles på telipol.no

Nei, det er ingen varsling når du har brukt opp dine 500 minutter ringetid til utlandet. Du kan alltid følge med på forbruket ditt på Min side på telipol.no.

Du blir belastet for overforbruk når du bruker mer data enn inkludert i ditt abonnement og ikke kjøper ekstra data.

Vi sender en SMS når du har brukt 80 % av datamengden din, og der får du også tilbud om å kjøpe mer data per SMS.

Hvis du surfer videre uten å kjøpe mer data, belastes du for overforbruk når du har nådd 100 % av inkludert data. Etter det strupes farten til 40 kbps når du har brukt opptil 1 GB. Pris for overforbruk er kr 1,99 per MB, makspris er kr 399,-.

Du kan aktivere Datakontroll for å få full kontroll på databruken din. Når du har brukt opp inkludert datamengde senkes hastigheten til 40kbps, og du vil ikke bli fakturert for overforbruk. Ønsker du mer data, bestiller du det enkelt via SMS.

Du kan selv aktivere Datakontroll på Min side på telipol.no, og vi kan også gjøre det for deg om du ønsker det.

Et annet alternativ er å oppgradere abonnementet ditt til et med mer data inkludert dersom du har et vedvarende behov for mer data.

Har du mottatt en melding fra Telenor fra 1999 om at du nærmer deg beløpsgrensen i utlandet til tross for at du har kjøpt datapakke utland fra oss?

Her er forklaringen på det:

Telenor (som leverer nettverket i ditt abonnement) sender alle kunder, uansett operatør, en melding når de nærmer seg obligatorisk beløpsgrense for databruk i utlandet. Denne er satt til 500,- og er en sikkerhet for deg som kunde slik at ikke forbruk og kostnader eskalerer uten at du er klar over det.

Telenor vet derimot ikke at du har kjøpt en datapakke hos oss.

Dermed må du sende Fortsett Utland til 1999 for å kunne bruke mobildata i utlandet videre. Deretter kan du følge med på Min side på telipol.no på forbruket ditt, og stoppe bruk av data når du har brukt opp pakken din.

Hei

Det er slik at Internet Explorer dessverre ikke støtter My Hudya slik alle andre nettlesere gjør. Vi jobber med å løse dette problemet.

Du kan prøve å logge på My Hudya ved å bruke en annen nettleser, for eksempel Chrome som du kan laste ned her https://www.google.com/chrome/  eller Firefox som du kan laste ned her https://www.mozilla.org/nb-NO/firefox/new/.

Når du bruker telefonen når du er i EU og EØS-land, vil du bli fakturert akkurat som om du var hjemme.

Det betyr at hvis du har et FRI-abonnement og er i EU/EØS, koster det ingenting ekstra når du ringer, eller sender SMS/MMS til et normalt, norsk nummer.

Det samme gjelder dersom du ringer (eller sender SMS/MMS) til normale nummer internt i det EU-landet du er i.

Merk: Har du Basis eller Medium-abonnement, gjelder egne priser ved oppbrukt pakke på tale, SMS og MMS, se priser på https://telipol.no/priser/ – klikk på fliken Oppbrukt pakke.

Ringer du (eller sender SMS/MMS) til alle andre destinasjoner enn Norge eller EU/EØS-landet du befinner deg i, blir du belastet med normal utenlandstakst.  Se priser her: https://telipol.no/priser – klikk på fliken Priser i utlandet.

Den inkluderte datakvoten din gjelder også i EU/EØS. Går du over kvoten, faktureres du for akkurat samme priser for data i EU/EØS som i Norge.

Kunder som er registrert som eier av et mobilabonnement skal finne faktura på My Hudya.

Ser du ikke fakturaen din, eller får du ikke logget inn? Kontakt kundeservice som kan sende deg kopi av faktura og undersøke nærmere.

Har du e-postfaktura, mottar du betalingsinformasjon og pdf når vi fakturerer deg .

Har du AvtaleGiro, er denne overført automatisk fra Telipol til Hudya, og du skal finne trekket i nettbanken din (mottaker er Hudya Data & Tele AS v/Svea).

Du finner også fakturaunderlag og spesifikasjoner ved å logge inn på Min side på telipol.no, og gå inn på Fakturagrupper, men vær oppmerksom på at der finner du ikke betalingsinformasjon:

https://minside.telipol.no/fakturagrupper/

Fra og med april kan du se oppdatert betalingsstatus på Min side på telipol.no.

Obs! Vi byttet kontonummer fra og med aprilfakturaen – vær oppmerksom på det.

Har du betalt faktura til Hudya med vårt kontonummer 1506 21 98696 (mottaker Hudya Data & Tele/e Rate) og korrekt KID-nummer, tar det normalt 1 – 2 dager før det er registrert hos oss.

Kundeservice kan også bekrefte om betaling er mottatt.

Vi sender ut faktura i begynnelsen av hver måned og har 14 dagers forfall. Faktura sendes per e-post (med pdf som vedlegg) eller post. Har du AvtaleGiro, vil du finne fakturaen som et trekk i nettbanken din.

Vi anbefaler at du oppretter AvtaleGiro i nettbanken. Gå til AvtaleGiro i nettbanken og se etter vår betalingspartner eRate (ny fra 25. mars).

Fakturaen inneholder månedsavgift på forskudd, og evt. forbruk fra foregående måned utover det som er inkludert.

Obs! Nytt kontonummer fra 25. mars!

Kontonummer: 15062198696
(Hudya Data & Tele AS eller eRate vil komme opp som mottager)

KID-nummer: Hver faktura har sitt eget KID nummer

BIC/Swift: DNBANOKKXXX

IBAN: NO0815062198696

Du finner fakturakopi (i PDF-format) med detaljer på My Hudya. Logg inn med Vipps eller mobilnummer og engangskode du mottar via SMS.

Du vil fortsatt finne mer spesifisert oversikt over forbruket ditt på Min side på telipol.no.

1. Logg inn på MinSide på telipol.no
2. Trygg på nummeret/abonnementet det gjelder
3. Trykk «Forbruk»
4. Velge perioden spesifikasjonen skal være for (for eks 01.01.19-31.01.19
5. Trykk filtrer
6. Trykk Exporter til Excel – da får du opp en Excel-oversikt med alt av forbruk for perioden
7. Trykk på +tegn på venstre side for å utvide på hver enkelt forbrukskategori (datatrafikk, samtaler i Norge osv)

Har du spørsmål? Vennligst kundeservice, så hjelper vi deg.

Dersom du er uenig i fakturaen din eller ønsker å klage på tjenesten vår, kontakter du kundeservice så fort som mulig på kundeservice@hudya.no eller tlf. 21 41 56 00.

Vi løser de aller fleste henvendelsene i løpet av kort tid. Har det oppstått feil eller mangler fra vår side, gis evt. kompensasjon for dette når saken er avklart.

Hva hvis vi ikke blir enige?

Hvis det skulle skje at vi ikke blir enige, kan du kontakte Brukerklagenemnda som er forbrukernes klageinstans for elektronisk kommunikasjon.

Brukerklagenemnda er ikke en domstol, men en nøytral og uavhengig nemnd som består av tre medlemmer med god kompetanse i juss og telekommunikasjon.

Sammensetningen av nemnda sikrer en rimelig, rettferdig og rask behandling av tvister mellom brukere og tilbydere.

Har du blitt belastet for servicetjenester på fakturaen din, er dette som regel samtaler til kundeservice-tjenester som f. eks. banken din. Tjenestene har som regel spesialnummer som 5-sifrede nummer eller 810- og 815-nummer, med overtakserte priser.

Du finner spesifikasjoner på dette på din faktura på My Hudya.

Dersom du vil spare penger på slike samtaler i fremtiden, lønner det seg å ringe alternative nummer der du kan.

Heldigvis har myndighetene pålagt bedrifter og organisasjoner å opplyse sine kunder om et mobil- eller fastnummer i tillegg til spesialnummeret. Det blir trolig også en prisreregulering av slike spesialnummer i løpet av 2019.

Innholdstjenester er for produkter og tjenester som er bestilt og betalt med SMS.

Eksempler på innholdstjenester er stemmeavgivning via mobil, spill, mobilbetaling for annonser, bompasseringer, parkering, strømme- og varslingstjenester, nummersøk, ringetoner eller donasjoner til veldedige organisasjoner.

Noen innholdstjenester fungerer som abonnement, så vær oppmerksom på bindings- eller avtaletid. Prisene bestemmes av den enkelte tilbyder.

Hudya viderefakturerer kun kostnaden for tjenesten, og har dessverre ingen kontroll over belastninger fra slike innholdstjenester.

Hvordan finner jeg ut hvem som har belastet meg?

Du kan se om du finner nummeret som har belastet deg på strex.no/kortnummer-liste.

Der kan du finne kontaktinformasjon til selskapet som leverer innholdstjenestene og eier nummeret du har fått belastning for på din mobilfaktura.

Send STOPP til avsendernummeret, så vil du få tilsendt bekreftelse på oppsigelse, eller instruksjoner om hvordan du sier opp tjenesten.

Det skal stå alltid stå informasjon om hvordan du stopper tjenesten i hver melding du mottar fra innholdstjenesteleverandøren.

Hvordan sperrer jeg abonnementet mitt for innholdstjenester?

Du kan sperre abonnementet ditt for innholdstjenester ved å kontakte Hudya kundeservice på tlf. 21 41 56 00 eller sende oss en e-post.

For at vi skal åpne abonnementet ditt igjen, må du betale utestående faktura snarest og sende oss en kvittering på gjennomført betaling i nettbanken til kundeservice@hudya.no.

Når vi mottar kvitteringen vil vi åpne abonnementet ditt så fort som mulig.

Har du nylig tegnet mobilabonnement hos oss og mottatt din første faktura fra Hudya?

Den første fakturaen du får fra oss er litt annerledes enn de andre, fordi vi fakturerer abonnementsavgiften en måned forskuddsvis.

Hvis du for eksempel ble kunde 15. desember, vil du på første faktura betale faste avgifter for 15. – 31. desember, i tillegg til for hele januar. Fra neste faktura betaler du kun avgift for en måned.

Evt. bruk av tilleggstjenester kommer i tillegg til abonnementsavgiften.

Ja, vi har overført ditt abonnement akkurat slik det var hos Telipol, med samme priser og betingelser. Har du hatt data rollover i ditt Telipol-abonnement, har du fortsatt det nå som du er overført til Hudya.

NB! Hudya tilbyr også Hudya Mobil, et fleksibelt abonnement, og i dette abonnementet er det ingen data rollover. Årsaken er at det er unødvendig siden man kun betaler lave priser for akkurat den datamengden man bruker.

I en overgangsperiode etter 1. desember vil du fortsatt ha tilgang til Min Side på Telipol.no, hvor du ser faktura og får oversikt over brukt datamengde. Vi linker også direkte dit fra My Hudya.

Nye fakturaer sendt ut fra Hudya vil du finne i My Hudya. Parallelt utvikler vi My Hudya slik at du etterhvert får tilgang til alt samlet der.

Hos Hudya blir det mye enklere for deg å bestille ekstra data. Du gjør det enkelt og greit per SMS!

Du mottar SMS fra nr. 417 16 202 når du har brukt 80% av inkludert data i abonnementet ditt.

Ønsker du mer data, bestiller du enkelt ved å svare på SMS’en og skrive enten 1 GB, 5 GB eller 15 GB. Dette koster henholdsvis kr 99, 199 eller 399.

Du mottar en bekreftelse på at bestilling er mottatt og registrert, og at du kan surfe videre om kort tid.

Du kan også når som helst bestille ekstra data ved å sende SMS til nr. 417 16 202.

Ja. AvtaleGiro har blitt overført automatisk fra Telipol til Hudya. Du vil finne avtalen i nettbanken din, og mottaker er Hudya Data & Tele AS v/Svea.

Du trenger med andre ord ikke gjøre noen ting.

Ja. Du kan fortsatt endre mellom Telipols abonnementsvarianter selv om du er overført til Hudya. Du endrer det enkelt selv på Min Side på telipol.no eller kontakter kundeservice.

 

Nei, BankID på mobil vil fungere som før på SIM-kortet ditt. 

Har du spørsmål eller trenger du hjelp? Vi hjelper deg gjerne!

Du treffer Hudyas hyggelige kundeservice på hverdager fra kl. 08.00 til 16.00 – som er tre timer mer kundeservice hver dag enn det du er vant til fra Telipol.

Ring oss på tlf. 21 41 56 00, send e-post eller chat med oss (start chatten ved å klikke på de tre prikkene nederst til høyre på siden du kommer til).

Du kan bestille våre øvrige tjenester på My Hudya. 

Du kan også kontakte kundeservice, så hjelper vi deg med å finne ut  hvor mye du kan spare på å samle flere tjenester hos oss.

Mobilabonnementet dit er overført fra Telipol til Hudya akkurat slik det var.

Du har samme:

  • priser og vilkår
  • SIM-kort
  • Telenor-dekning
  • tilleggstjenester

I tillegg får du:

  • tilgang til gode rådgivere og mulighet til å spare tid og penger på mer enn mobil
  • oversikt over abonnement og fakturahistorikk på din egen side, My Hudya.
  • og så beholder du inntil videre pålogging på Min side på telipol.no hvor du fortsatt kan administrere abonnementet ditt og se forbruk.

Hudya Group ble opprettet i 8. august 2016, og er et norsk konsern med virksomhet i Oslo, Stockholm og København.

Vi utfordrer dagens marked, og bygger vår egen, digitale plattform hvor vi samler hverdagstjenester på ett sted. Vi ønsker å gjøre ting enklere for deg så du kan spare tid og penger, og bruke tiden din på det som betyr noe for deg.

hudya.no får du ærlige og rettferdige avtaler på tjenester alle trenger, uten uforståelige gebyrer eller irriterende bindingstid.

Se for deg at du ikke lenger trenger å lete rundt og inngå avtaler med flere tilbydere for å få de beste avtalene.

Du får de viktigste hverdagstjenestene hos Hudya, og det sparer du både tid og penger på. Vi tilbyr deg gode priser og avtaler både strøm, forsikring og refinansiering av lån.

På My Hudya kan du etter 1. desember logge inn med Vipps eller et engangspassord. Der finner du fakturaer og betalingshistorikk på mobilabonnementet ditt, og etterhvert de andre Hudya-produktene du tar i bruk.

Det er enkelt å få tak i oss. Du kan snakke, maile og chatte med hyggelige og effektive rådgivere som hjelper deg.

Hudya har kjøpt Telipols kundeportefølje av mobilkunder.

Mobilabonnementet ditt ble overført til Hudya 1. desember 2018.

Du har beholdt abonnementet ditt til samme gode priser og vilkår som i dag, og fortsetter med samme SIM-kort, Telenor-dekning og tilleggstjenester. I tillegg har du fått flere nye fordeler innen strøm, forsikring og refinansiering, med mulighet for store besparelser.

Telipol og Hudya har samarbeidet tett om kundeoverføringen, og nøkkelpersoner fra Telipol er også med videre til Hudya, noe som er til det beste for deg som kunde.

Det har vi gjort for å styrke vår satsning på mobiltelefoni, og for å få en frisk start på Hudya Mobils aktivitet i Norge.

Mobiltelefoni er den fjerde tjenesten vi samler på ett sted her på hudya.no, og mobil kommer i tillegg til strøm, forsikring og refinansiering av lån som vi allerede tilbyr.

Ja, du får flere fordeler hos Hudya.

Foruten at du beholder ditt gode og rimelige abonnement akkurat slik du er vant til, får du:

  • mulighet til å spare tid og penger på å samle flere gode hverdagstjenester på ett sted, som strøm, forsikring og refinansiering av lån.
  • enkel oversikt over kundeforholdet ditt på My Hudya.

Du kan også bytte til vårt fleksible mobilabonnement Hudya Mobil. Dette abonnementet er knyttet til Telias nettverk.

HHudya Mobil er fleksibelt abonnement, fordi du får fri tale, SMS og MMS til vanlige, norske nummer i Norge og EU/EØS. Trenger du data,  betaler du for akkurat den datamengden du bruker.

Du faktureres per MB, og prisene på mobildata synker jo mer du bruker.

Du trenger ikke å gjette hvor mye data du kommer til å bruke hver måned. Du bare bruker det du trenger uten å måtte bekymre deg for verken å betale dyrt for overforbruk eller å betale for mobildata du ikke bruker.