Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Hvorfor får jeg feilmelding når jeg setter inn SIM-kortet?

Vi har listet opp noen av de mest vanlige feilmeldingene i forbindelse med SIM-kort. Om du får opp en feilmelding eller ikke har dekning når du har satt inn SIM-kortet, kan det ofte hjelpe å skru av mobilen og deretter slå den på igjen.

«Ikke registrert på nettverk» betyr at telefonen din ikke finner noe dekning. Ofte vil det da fungere å skru av telefonen og deretter slå den på igjen. Om det ikke fungerer, kan det være at SIM-kortet ikke er aktivert ennå.

«Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk» betyr at telefonen din er operatørlåst. Da kan du gå inn på Telenor eller Telia sine nettsider og se hva du må gjøre for å låse opp telefonen.

«SIM-kortet er ugyldig» kan komme opp både dersom telefonen har operatørlås og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.

«Sett inn SIM-kort» kan bety at du har satt inn SIM-kortet før det ble aktivert.

Har du problemer med å få SIM-kortet til å fungere?

Ta kontakt med oss på tlf. 21 41 56 00 eller support@hudya.no, så hjelper vi deg.