Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Hvordan oppretter jeg BankID på mobil-avtale?

BankID på mobil er inkludert og følger SIM-kortet. For å aktivere tjenesten, må du registrere mobilnummeret ditt i nettbanken etter at SIM-kortet er tatt i bruk.

NB! Har du allerede aktivert BankID på mobil og fått nytt SIM-kort, må du bruke vanlig BankID når du logger deg i nettbanken for å opprette tjenesten på det nye SIM-kortet. Du må også ha kodebrikke eller sikkerhetskort tilgjengelig, eller bruke engangs-SMS.

Slik gjør du:

 

1. Ha innlogging til nettbanken klart (f. eks. kodebrikke).

2. Logg inn i nettbanken med vanlig BankID.

3. Slett eventuell eksisterende BankID på mobil-avtale.

4. Opprett ny avtale om BankID på mobil – les mer om fremgangsmåte her.