Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Vi gjør et fintech-byks og får over 700.000 nye kunder!

Som det vekstorienterte konsernet vi er, har vi ingen tid å miste! Nå har vi kjøpt SEQR Group AB, en større innovativ europeisk aktør innen fintech, med utspring i Sverige.

 

Med oppkjøpet av SEQR Group AB får vi tilgang til en avansert og skalerbar betalingsplattform- og -app, og potensielt 700.000 privatkunder som allerede har lastet ned SEQR-appen i europeiske land som Sverige, Tyskland, Italia og Belgia.

Det betyr at vi har gjort et stort byks i fintech-satsningen vår! Vi gleder oss til å dra nytte av de store investeringene som allerede er gjort for å utvikle SEQRs teknologi.

Vår CEO, Børge Leknes, er svært fornøyd med dette oppkjøpet fordi det vil sette stor fart på fintech-aktivitetene i selskapet.

Børge Leknes, CEO i Hudya Group AS, er svært fornøyd med mulighetene det nye oppkjøpet gir.

– Oppkjøpet gir oss store fortrinn og muligheter fremover. Nå kan vi raskt integrere en avansert fintech back-end infrastruktur i vår egen Hudya-plattform. Samtidig får vi en stor, potensiell kundebase med på kjøpet. Over 700.000 personer fordelt på flere land har allerede lastet ned SEQR-appen, og det passer jo perfekt med våre globale ambisjoner, sier Leknes.

Viktig posisjonering innen Mobile Banking

Den nyervervede teknologien vil gjøre det enklere for Hudya å skape nye kundekonsepter og skalere disse til flere land på en rimelig og tidseffektiv måte.

CEO i Hudyas datterselskap Aconto.no AS, Christoffer Kleppen, utdyper tanken bak oppkjøpet.

Christoffer Kleppen, CEO i Hudyas datterselskap Aconto.no AS. Foto: Marian Jade

– Det er jo ingen hemmelighet at Mobile Banking lenge har stått på toppen av vår liste over satsningsområder, smiler han.

Han viser til at Mobile Banking, som gir oss og kundene våre store muligheter innen blant annet betaling uten å være en bank, er en tydelig definert tjeneste i våre tre gründeres visjon bak Hudya-plattformen. Hudya skal forenkle kundenes hverdag ved å samle «Tjenestene du trenger mest, på ett sted».

– Med SEQR-teknologien på plass tar vi et stort steg mot Hudyas Mobile Banking-satsning, og vi posisjonerer oss raskere i det digitale landskapet, forklarer Kleppen.

– Vi får også kortere «time to market» og mulighet for å ekspandere i flere land. Vi er veldig ivrige etter å komme skikkelig i gang i Sverige, hvor vi opplever stor interesse for Hudyas plattform og planer, både blant kunder og investorer, sier Kleppen.

Velprøvd teknologi

Teknologien bak SEQR-appen er velprøvd og stresstestet av flere hundre tusen kunder i flere europeiske land, og det var en kjøpsutløsende faktor.

– Nå får vi tilgang til teknologi med avanserte betalingsløsninger, kredittilgang og teknologi for innskuddskonti. Det er positivt for Hudyas ekspansjonsplan at det veldokumenterte verktøyet har prosessert store datamengder og aktiviteter, som f. eks. 125.000 via fakturakjøp/kredittkunder, utstedelse av 60.000 MasterCard og opptil 5000 daglige kjøpstransaksjoner, forteller Børge Leknes fornøyd.

Han føler seg trygg på at det nå blir enda enklere, billigere og mer effektivt å bygge kundebase og lansere Hudya-konseptet i flere land.

– Ja, nå har vi gjort et kjempebyks i ønsket retning!