Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Hudya optimaliserer faktureringen og sørger for Fair innfordring

Mandag 6. mai signerte Hudya og Fair en samarbeidsavtale om at Fair skal ta seg av distribusjon av Hudyas norske fakturaer og oppfølging av kunder som ikke betaler. Tett integrasjon mellom våre to selskaps plattformer vil gi en sømløs kommunikasjon mellom selskapene og ikke minst ut mot kundene.

Med denne avtalen i boks får Fair tilgang til krav fra alle Hudyas fakturerbare tjenester innen strøm, mobil, forsikring og refinansiering. Dette passer svært godt til Hudya’s plattformtankegang; Tjenestene du trenger mest, på ett sted.

Fair ble valgt grunnet sine unike forretningsmodeller innen både fakturadistribusjon og inkasso.

– Fair tilbyr rett og slett noe annet enn resten av markedet, og våger å tenke nytt og fleksibelt. Nå gleder vi oss til et spennende samarbeid og å se de resultatene en så smidig aktør kan gi oss, sier Børge Leknes, Hudyas CEO og en av tre gründere.

 

Beste mulige måte

Pål Eivind Vegard, Product Director Telecom, har jobbet frem avtalen sammen med Fair. Han er storfornøyd med måten Fair tenker på, og den kundeopplevelsen de legger opp til å gi kundene.

 

Mandag 6. mai signerte Hudya og Fair en samarbeidsavtale hvor Fair skal ta seg av distribusjon av Hudyas fakturaer og oppfølging av kunder som ikke betaler. Pål Eivind Vegard fra Hudya (t.v.) og Rune Heimstad fra Fair er begge svært fornøyde.

– Fair og Hudya tenker likt på mange områder, og Fairs system passer godt med Hudyas verdier. Deres automatiserte prosesser kommer skyldnerne til gode, og frigjør ressurser til veldig god kundeoppfølging. Å få en inkassosak hos Fair er ikke en skremmende opplevelse. Samarbeidet med Fair skal sørge for at kundene våre får en god og individuell behandling basert på kundens behov, hvor for eksempel mulighet for delbetaling kan være en av dem, sier Vegard.

Han ser frem til å presentere Fairs godt designede og forståelige fakturaer i de relevante og etablerte kanalene.

– Kundene våre kan velge mellom AvtaleGiro, eFaktura eller link til My Hudya når vi er oppe og står omkring utgangen av mai. Etterhvert skal vi også se på Vipps eFaktura og andre løsninger, forklarer Vegard.

CEO i Fair Group AS, Rune Heimstad, er også svært fornøyd med samarbeidsavtalen.

– Hudya er et veldig spennende selskap i vekst som vi lenge har hatt lyst til å samarbeide med. Vi treffer godt på Hudyas kundegruppe. Deres tilstedeværelse innenfor mobil, strøm, forsikring og refinansiering passer godt med vår forretningsmodell, og nå ser vi frem til et langt og fruktbart samarbeid, sier Heimstad.

Partene har som målsetting at leveransen er i gang innen utgangen av mai.

Fakta om Fair:

Fair er et annerledes innfordringsselskap med sterkt fokus på ny teknologi og automatisering med sluttkunden i fokus. Selskapet sparer  egne og deres sluttkunder for tid og penger gjennom en unik digital plattform, og leverer hele verdikjeden fra distribusjon av faktura til reskontroføring, førinkasso og inkasso. Fair har kontor i Oslo, Riga og Latvia og har ambisjoner om å være en ledende aktør i Norden innen kort tid. We are Fair.